חקר שווקים


חקר שווקים

חקר שווקים הינה פעילות ולא פעולה. היא נוגעת למכלול הפעילות העסקית (ייצור, הפצה, שיווק....).

חקר שווקים כולל את הגדרת המידע הדרוש, איסוף המידע וניתוחו, פירוש המידע בהתייחס למטרות העסקיות:

  • מי אמור לקנות את המוצר שלנו? כמה הם מרוויחים ואיפה הם גרים?
  • האם השוק למוצר שלנו גדל או קטן? האם יש שווקים כדאיים נוספים?
  • אלו מחבילות שנציע סביר להניח שיצליחו? מה יהיה המסר השיווקי?
  • מה המחיר שנדרוש? האם כדאי להוריד מחיר או להציע מוצר באיכות טובה יותר?
  • האם המשתמשים שבעי רצון מהשירות שלנו? כיצד הציבור רואה את הפירמה שלנו?

מטרתו של חקר השווקים היא להפוך בעייה אסטרטגית וניהולית לסוגייה מחקרית. זה רק נראה קל (אבל זה לא!) וזה דורש זמן וחשיבה.

חקר שווקים איכותי המבוצע על ידי מומחים:

  • יעלה פחות (הרבה פחות!) מהתועלת שהוא יביא.
  • ייערך בשיטה הממזערת את עלות המחקר.
  • יסתיים בזמן הרלוונטי לקבלת החלטות.
  • יענה על שאלות ספציפיות ויספק בסוף המלצה לפעולה.

התהליך המחקרי של חקר שווקים מתחיל בניסוח בעיית המחקר,סיווג המחקר ובחירת אסטרטגיית איסוף המידע, ובכלל זה תיחום אוכלוסיית המחקר ובחירת שיטת הדגימה. הוא ממשיך בבחירה ועיצוב כלי המחקר, איסוף הנתונים, ניתוח הנתונים ופירושם ומסתיים בהצגת הנתונים באופן בהיר ותמציתי.

חקר שווקים איכותי תורם לקבלת החלטות עסקיות טובות יותר.